Będzie połączenie kolejowe z Lubina do Polkowic?

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg nieograniczony na realizację studium lokalizacyjnego dla odcinka kolejowego pomiędzy Polkowicami, Lubinem i Głogowem. 

Studium lokalizacyjne włączenia miasta Polkowice przez budowę nowej linii kolejowej łączącej się z odcinkiem linii kolejowej 14 oraz włączeniem się do linii kolejowej 289 łącząc miasto Polkowice z dwoma ośrodkami miejskimi LGOM. CPV 79.13.10.00-1.

Reklama

Miasto Polkowice leży w geograficznym środku pomiędzy dwoma prężnymi ośrodkami Legnicko- Głogowskiego Okręgu Miedziowego (LGOM) tj. Głogowem a Lubinem. Istniejąca infrastruktura drogowa wyczerpała już swoją przepustowość na w/w odcinku, ponadto oferta przewoźników drogowych działających w przedmiotowej relacji jest nie wystarczająca. Pojawiająca się co raz częściej koncepcja włączenia miasta Polkowice w kolejową sieć Dolnego Śląska wymaga odpowiedniej analizy, pozwalającej ocenić zasadność budowy nowego (około 15 kilometrowego) odcinka linii kolejowej łączącego Polkowice z Głogowem (przy częściowym wykorzystaniu odcinka linii nr 14), a wykorzystaniem i modernizacją istniejącego połączenia kolejowego (należącego do KGHM) i włączenia się do linii kolejowej nr 289 tworząc tym samym nowy ciąg komunikacyjny łączący trzy ośrodki miejskie Legnicko Głogowskiego Okręgu Miedziowego.

Wstępny przebieg linii ilustruje rysunek 1, kolor brązowy to istniejąca linia kolejowa Należąca do PMT LK, kolor czerwony to sugerowany przebieg nowego odcinka i kolor niebieski to istniejąca linia kolejowa nr 14 będąca w zarządzie PKP PLK S.A.

Studium powinno wyczerpać wszystkie informacje min. czy konieczna jest min. budowa odcinka dwutorowego na przebiegu wspólnym z odcinkiem PMT LK, czy nowa linia powinna być zelektryfikowana, jakie maksymalne prędkości drogowe i handlowe są możliwe do uzyskania przy obecnym profilu lub jakie roboty ziemne należy wykonać w przypadku zmiany geometrii toru dla projektowanego odcinka, celem uzyskania optymalnej prędkości drogowej. Propozycja lokalizacji przystanków powinna zawierać informacje o zasięgu jaki powinien obsługiwać, i wiążące się z tym dostosowanie infrastruktury okołoprzystankowej tj. liczba miejsc parkingowych, korelacji z lokalną komunikacją autobusową itp.

Studium powinno zawierać w szczególności analizę przepustowości linii z uwzględnieniem prognozy ruchu pasażerskiego, w szczególności w zakresie przyjęcia linii kolejowej jedno- lub dwutorowej oraz analizę możliwości i potrzeb włączenia Polkowic w kolejową sieć Dolnego Śląska.

 

Czas realizacji do 30.09.2019

Koszt realizacji studium 60 tys. zł

Połączenia kolejowe w Zagłębiu Miedziowym to konieczność

źródło: https://dsdik.wroc.pl/

Top