Co na Obwodnicy Zachodniej Lubina? (foto) Lubin Motoryzacja Powiat lubiński Wiadomości by rs - 23 marca 201823 marca 20180 Udostępnij40 40UdostępnieniaNa budowie Obwodnicy Zachodniej Lubina praca wre. Obwodnica będzie ukończona zgodnie z planem, czyli w czerwcu 2018 r. Przedstawiamy zdjęcia z postępu prac na obwodnicy Lubina.Reklama Utrudnienia w ruchu: – 16.03.2018r. wdrożono czasową organizację ruchu na drodze krajowej nr 3 w rejonie miejscowości Chróstnik z wykorzystaniem ruchu wahadłowego – planowany czas utrudnień – do 16.04.2018r. – Przełożenie ruchu z DK3 na DO1P – Za miejscowością Chróstnik w kierunku Legnicy (Docelowa Droga zastępująca DK3 po oddaniu do użytku drogi S3) – planowane zakończenie robót czerwiec 2018r. Galeria Informacje ogólne: Długość odcinka: 11,3 km System: Projektuj i Buduj Wykonawca: Lider: MOTA-ENGIL CENTRAL EUROPE S.A., Partner: MOTA-ENGIL ENGENHARIAE CONSTRUCAO S.A., Wartość Kontraktu: 260.903.266,70 PLN brutto Numer umowy: GDDKiA O/WR I-2/PO/180/R/I-4/2013 Data podpisania Umowy: 26.01.2015 Data przekazania Placu Budowy: 25.02.2015 Kamienie Milowe: KM nr 1 – złożenie do właściwego organu administracji publicznej w terminie 10 miesięcy od Daty Rozpoczęcia kompletnego wniosku o ZRID/PnB, KM nr 2 – złożenie Inżynierowi projektów wykonawczych, szczegółowych specyfikacji technicznych i przedmiarów robót na cały projektowany odcinek w terminie 16 miesięcy od Daty Rozpoczęcia, jednak nie później niż na 7 dni przed planowanym rozpoczęciem robót budowlanych KM nr 3 – wykonane w terminie 20 miesięcy od Daty Rozpoczęcia i zaakceptowane, zgodnie z Subklauzulą 8.13 [Wymagana Minimalna Ilość Wykonania], Roboty o wartości niemniejszej niż 30 % Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej. ZAKRES ROBÓT Budowę drogi ekspresowej o długości ok. 11,3 km o przekroju 2 x 2 pasy ruchu. Budowę 2 węzłów drogowych: „Lubin Zachód” i „Lubin Południe”. Przebudowę istniejącej sieci dróg w zakresie kolizji z planowaną drogą ekspresową. Budowę dróg wewnętrznych, obsługujących tereny przyległe do projektowanego pasa drogowego. Budowę dróg (dojazdów) technologicznych. Wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektówinżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp. Budowę 2 wiaduktów drogowych w ciągu drogi ekspresowej o przekroju docelowym – dwie jezdnie po 3 pasyruchu każda o maksymalnej długości 56 m. Budowę 3 przejść dla zwierząt wraz z przeprowadzeniem cieku wodnego pod drogą ekspresową. Budowę 3 przejazdów gospodarczych pod drogą ekspresową (w tym 1 pełniącego jednocześnie funkcjęprzejścia dla zwierząt). Budowę wiaduktu nad drogą ekspresową w ciągu drogi lokalnej. Budowę przepustów o funkcjach hydrologiczno-ekologicznych pod koroną dróg i pod zjazdami. Budowę systemu odwodnienia korpusu drogowego drogi ekspresowej i pozostałych dróg (rowówprzydrożnych, rowów szczelnych, kanalizacji deszczowej, urządzeń podczyszczających, osadników iseparatorów i innych). Przebudowę sieci melioracyjnych oraz oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych iodbiorników w celu skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego. Budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym między innymi: pasów zieleni izolacyjnej, ekranówakustycznych i przeciwolśnieniowych, przepustów/przejść ekologicznych wraz z systemem ochronno-naprowadzającym, zieleni naprowadzającej, systemu odprowadzającego wody opadowe, urządzeńoczyszczających (osadników, separatorów, studni wpadowych z piaskownikiem). Budowę uzbrojenia terenu oraz przebudowę uzbrojenia kolidującego z planowaną drogą w zakresie: oświetlenia, sieci elektroenergetycznych, sieci wodociągowej, sieci gazowej, kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających, kanalizacji sanitarnej, telekomunikacji oraz linii teletechnicznych. Likwidacja sieci ciepłowniczej Budowę kanalizacji teletechniczna dla potrzeb przyszłego systemu łączności i zarządzania ruchem. Stałą organizację ruchu na drodze ekspresowej i odcinkach przebudowywanych dróg lokalnych – urządzeniaorganizacji i bezpieczeństwa ruchu, w tym: bariery ochronne, oznakowanie poziome i pionowe. Organizację ruchu na czas wykonywania robót, w tym: zapewnienie dojazdu do wszystkich działeksąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy. Ogrodzenie drogi S-3 na całej jej długości. Rozbiórkę obiektów budowlanych i innych elementów kolidujących z planowaną inwestycją. Wycinkę zieleni kolidującej z pasem drogi S-3. Wykonanie nasadzeń zieleni. Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy, w standardzie sprzedrozpoczęcia budowy, zgodnie z ustaleniami poczynionymi z Zarządcami Dróg. Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych pod zaplecza techniczne, socjalne, place budowy, drogi naczas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę w czasie prowadzenia robót, jak równieżw okresie usuwania wad. fot. GDDKiA Podobne 40Udostępnienia40