Elektryczny Renault Kangoo Z.E. trafił na testy do KGHM

Model Renault Kangoo Z.E. trafił do KGHM Polska Miedź. Firma zamierza wykorzystać zalety niskich kosztów eksploatacji elektrycznego samochodu.

Reklama

Dlaczego akurat model elektryczny? Z analizy kosztów, której dokonało KGHM wynika, że korzystanie z pojazdu na baterie może przyczynić się do sporych oszczędności. Koszt energii elektrycznej jest bowiem o wiele niższy niż tradycyjne tankowanie benzyny, czy oleju napędowego.

Z Renault Kangoo Z.E. będą korzystać pracownicy firmy, którzy sprawdzą zalety i wady takiego rozwiązania. Ponadto elektryczny samochód ma umocnić wizerunek firmy, która stawia na innowacje i dba o ochronę środowiska oraz niższą emisję gazów cieplarnianych do atmosfery. Samochody elektryczne są ważne dla KGHM także ze względu na samą miedź ponieważ wykorzystują dwa razy więcej tego surowca niż modele spalinowe.

Renault Kangoo Z.E. jest napędzany za pomocą jednostki elektrycznej, która generuje 60 KM mocy. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 130 km/h, aczkolwiek model będzie poruszał się raczej z prędkościami miejskimi, ze względu na ograniczony zasięg. Według danych katalogowych Kango Z.E potrafi przejechać do 270 km, aczkolwiek realne warunki pozwolą pokonać do 200 km. Czas ładowania Renault wynosi w zależności od gniazdka od 6 do 12 godzin. Z pomocą szybkiej ładowarki można wydłużyć zasięg o 35 km w ciągu jednej godziny.

Źródło: superbiz.se.pl, Renault

Top