Grupa CCC podbija szwajcarski rynek. Szwajcarzy zszokowani

Grupa CCC, której głównym udziałowcem jest Dariusz Miłek, poinformowała w komunikacie, że nabyła 70 proc. akcji spółki Karl Voegele AG. Szwajcarzy mają w tej chwili 219 sklepów z obuwiem i dwie rozpoznawalne marki – Voegele oraz Bingo.

– To realizacja naszej strategii i szansa na wejście na nowy rynek – poinformowała polska spółka. Za 70 proc. akcji CCC zapłaci 10 mln franków szwajcarskich, a więc nieco ponad 36 mln zł.

Reklama

Na koniec 2017 roku Voegele posiadała sieć 219 sklepów pod markami: Voegele i Bingo. Spółka Voegele znajduje się w trakcie restrukturyzacji. Według danych otrzymanych od Sprzedających i sporządzonych wg Swiss GAAP FER, przychody netto ze sprzedaży w 2017 r wyniosły 172 mln CHF, EBITDA za 2017 r. wyniosła –5,9 mln CHF, EBITDA wg planu Voegele na 2019: +0.7 mln CHF; na koniec kwietnia 2018 roku: kapitał własny wynosił 51,3 mln CHF, saldo gotówkowe wynosiło 9 mln CHF, zobowiązania krótkoterminowe 9 mln CHF.

Transakcja ta stanowi kolejny etap realizacji strategii Grupy Kapitałowej CCC S.A. w zakresie rozwoju sieci sprzedaży, umożliwiając CCC wejście na nowy rynek na bazie drugiej najbardziej rozpoznawalnej marki z blisko 100-letnią tradycją na rynku szwajcarskim.

Szwajcarskie gazety biznesowe i serwisy internetowe żyją dziś informacją o przejęciu przez firmę CCC znanej u nich rodzinnej firmy Karl Vögele AG. To drugi pod względem sprzedawca butów w tym kraju, a do tego mający 96-letnią historię. – Coraz więcej naszych starych rodzinnych firm idzie w ręce obcego kapitału. Brakuje już wsparcia konsumentów dla naszego biznesu. Kupujemy przez internet, patrząc na niską cenę, a nie na jakość i dobrą obsługę – pomstują na forach internetowych klienci tej marki.

Top