Postęp budowy drogi S3 Lubin – Legnica – foto

07.05.2018 r. – wprowadzono Tymczasową Organizację Ruchu, polegającą na poprowadzeniu ruchu na obu jezdniach, od Węzła Legnica Zachód do Węzła Legnica Południe.  Przejazd w kierunku Jawora odbywa się poprzez autostradę A4 z Węzła Legnica Południe do Węzła Legnica i dalej drogą DK3. 

Jednocześnie został przełożony obustronny ruch z jezdni zachodniej na jezdnię wschodnią od km 61+000 do Węzła Legnica Zachód.

Informacje ogólne: 

Długość odcinka: 22,618 km

System: Projektuj i Buduj

Wykonawca: Lider: Budimex S.A., Partner: FERROVIAL AGROMAN S.A.

Wartość Kontraktu: 785.556.812,25 PLN brutto

Numer umowy: GDDKiA O/WR I-2/PO/181/R/I-4/2013

Data podpisania Umowy: 27.02.2015

Data przekazania Placu Budowy: 27.02.2015

Kamienie Milowe:

KM nr 1 – złożenie do właściwego organu administracji publicznej w terminie do 10 miesięcy od Daty Rozpoczęcia kompletnego wniosku o ZRID/PnB
KM nr 2 – złożenie Inżynierowi projektów wykonawczych, szczegółowych specyfikacji technicznych i przedmiarów robót na cały projektowany odcinek w terminie 16 miesięcy od Daty Rozpoczęcia, jednak nie później niż na 7 dni przed planowanym rozpoczęciem robót budowlanych
KM nr 3 – wykonane w terminie 20 miesięcy od Daty Rozpoczęcia i zaakceptowania, zgodnie z Subklauzulą 8.13 [Wymagana Minimalna Ilość Wykonania], Roboty o wartości niemniejszej niż 30 % Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej
ZAKRES ROBÓT
  • budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S3 o długości ok. 22,6 km oraz 3 węzły drogowe: Legnica Północ w km 67+436, Legnica Zachód w km 74+151 oraz Legnica II w km 1+235
  • budowa obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową
  • przygotowanie terenu pod przyszłe MOP-y II i III kategorii
  • przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową z uwzględnieniem ich przyszłej kategorii
  • budowa dróg dojazdowych (obsługujących tereny przyległe do drogi ekspresowej), w tym uzgodnienie z ich zarządcami zakresu budowy lub przebudowy i ustalenie ich przyszłej kategorii
  • zaprojektowanie i budowa skrzyżowania dwupoziomowego (w przypadku skrzyżowania projektowanej drogi z linią kolejową), w sposób umożliwiający likwidację przejazdów znajdujących się
    w odległości 3 km z każdej strony wybudowanego skrzyżowania dwupoziomowego; zaniechanie likwidacji lub zamknięcia dla ruchu drogowego dotychczasowych przejazdów po wybudowaniu skrzyżowania dwupoziomowego wymaga zgody zarządu kolei, wyrażonej w porozumieniu z zarządem drogi
  • budowa przejazdów awaryjnych oraz wjazdów awaryjnych na drogę ekspresową;
  • budowa dróg obsługujących, serwisowych i dojazdowych
  • budowa systemu odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne
  • budowa urządzeń ochrony środowiska: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń
  • budowa infrastruktury dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci
    i urządzenia oczyszczające ścieki sanitarne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne
  • przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod- i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych
  • budowa sieci teletechnicznej
  • budowa oświetlenia drogowego
  • oznakowanie drogi ekspresowej i dróg związanych oraz wyposażenie ww. drogi w urządzenia BRD m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej
  • wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz korpusu wysokich nasypów wraz z powierzchniowym umocnieniem skarp
  • oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego
  • rekultywacja terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy, drogi dojazdowe i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę po zakończeniu robót
  • dokonanie uzgodnień z zarządcami dróg publicznych oraz właścicielami nieruchomości w zakresie przywrócenia dróg oraz nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy oraz zrealizowanie ww. zobowiązania
  • wznowienie/ustalenie granic projektowanego pasa drogowego i opracowanie szkicu przebiegu granic całego pasa drogowego
  • wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową uzgodnioną z zarządcami dróg publicznych
    w zakresie wywołanym budową drogi ekspresowej i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.

Galeria z 7 maja 2018r.

Galeria 26 kwiecień 2018r.

Fot. GDDKiA

Top