Postęp budowy drogi S3 Lubin – Legnica – foto Wiadomości by rs - 16 maja 201816 maja 20180 Udostępnij15 15Udostępnienia07.05.2018 r. – wprowadzono Tymczasową Organizację Ruchu, polegającą na poprowadzeniu ruchu na obu jezdniach, od Węzła Legnica Zachód do Węzła Legnica Południe. Przejazd w kierunku Jawora odbywa się poprzez autostradę A4 z Węzła Legnica Południe do Węzła Legnica i dalej drogą DK3. Jednocześnie został przełożony obustronny ruch z jezdni zachodniej na jezdnię wschodnią od km 61+000 do Węzła Legnica Zachód. Informacje ogólne: Długość odcinka: 22,618 km System: Projektuj i Buduj Wykonawca: Lider: Budimex S.A., Partner: FERROVIAL AGROMAN S.A. Wartość Kontraktu: 785.556.812,25 PLN brutto Numer umowy: GDDKiA O/WR I-2/PO/181/R/I-4/2013 Data podpisania Umowy: 27.02.2015 Data przekazania Placu Budowy: 27.02.2015 Kamienie Milowe: KM nr 1 – złożenie do właściwego organu administracji publicznej w terminie do 10 miesięcy od Daty Rozpoczęcia kompletnego wniosku o ZRID/PnB KM nr 2 – złożenie Inżynierowi projektów wykonawczych, szczegółowych specyfikacji technicznych i przedmiarów robót na cały projektowany odcinek w terminie 16 miesięcy od Daty Rozpoczęcia, jednak nie później niż na 7 dni przed planowanym rozpoczęciem robót budowlanych KM nr 3 – wykonane w terminie 20 miesięcy od Daty Rozpoczęcia i zaakceptowania, zgodnie z Subklauzulą 8.13 [Wymagana Minimalna Ilość Wykonania], Roboty o wartości niemniejszej niż 30 % Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej ZAKRES ROBÓT budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S3 o długości ok. 22,6 km oraz 3 węzły drogowe: Legnica Północ w km 67+436, Legnica Zachód w km 74+151 oraz Legnica II w km 1+235 budowa obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową przygotowanie terenu pod przyszłe MOP-y II i III kategorii przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową z uwzględnieniem ich przyszłej kategorii budowa dróg dojazdowych (obsługujących tereny przyległe do drogi ekspresowej), w tym uzgodnienie z ich zarządcami zakresu budowy lub przebudowy i ustalenie ich przyszłej kategorii zaprojektowanie i budowa skrzyżowania dwupoziomowego (w przypadku skrzyżowania projektowanej drogi z linią kolejową), w sposób umożliwiający likwidację przejazdów znajdujących się w odległości 3 km z każdej strony wybudowanego skrzyżowania dwupoziomowego; zaniechanie likwidacji lub zamknięcia dla ruchu drogowego dotychczasowych przejazdów po wybudowaniu skrzyżowania dwupoziomowego wymaga zgody zarządu kolei, wyrażonej w porozumieniu z zarządem drogi budowa przejazdów awaryjnych oraz wjazdów awaryjnych na drogę ekspresową; budowa dróg obsługujących, serwisowych i dojazdowych budowa systemu odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne budowa urządzeń ochrony środowiska: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń budowa infrastruktury dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki sanitarne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod- i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych budowa sieci teletechnicznej budowa oświetlenia drogowego oznakowanie drogi ekspresowej i dróg związanych oraz wyposażenie ww. drogi w urządzenia BRD m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz korpusu wysokich nasypów wraz z powierzchniowym umocnieniem skarp oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego rekultywacja terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy, drogi dojazdowe i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę po zakończeniu robót dokonanie uzgodnień z zarządcami dróg publicznych oraz właścicielami nieruchomości w zakresie przywrócenia dróg oraz nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy oraz zrealizowanie ww. zobowiązania wznowienie/ustalenie granic projektowanego pasa drogowego i opracowanie szkicu przebiegu granic całego pasa drogowego wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową uzgodnioną z zarządcami dróg publicznych w zakresie wywołanym budową drogi ekspresowej i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań. Galeria z 7 maja 2018r. Galeria 26 kwiecień 2018r. Fot. GDDKiA Podobne 15Udostępnienia15