Uwaga na telefonicznych oszustów polujących na twoje oszczędności!

Udostępnij

Policjanci Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach odnotowali kolejne telefoniczne oszustwo w wyniku, którego pokrzywdzona została mieszkanka Polkowic. Jednocześnie funkcjonariusze ostrzegają przed oszustami opisując sposoby i metody ich przestępczej działalności. W jednym z ostatnich przypadków fałszywy SMS z prośbą o uregulowanie kilku złotych zaległości skończył się ubytkiem na koncie bankowym pokrzywdzonego w wysokości 20 tysięcy złotych.

Reklama

W ostatnich dniach listopada do mieszkanki Polkowic przyszedł SMS wzywający ją do uregulowania opłaty za usługi telekomunikacyjne w kwocie 1,73 zł. Wiadomość zawierała również link oraz kod ułatwiający natychmiastową płatność. Problem pojawił się chwilę po jej dokonaniu, gdy z konta pokrzywdzonej zniknęło nie 1,73 zł, a blisko 7 tys. zł – informuje sierż. szt. Przemysław Rybikowski z polkowickiej policji.

Pod koniec tegorocznych wakacji oszuści zaatakowali również na terenie gminy Chocianów wysyłając na telefony komórkowe wiadomości o przykładowych treściach:

  • „Anna informujemy o rozpoczęciu egzekucji sygn. akt 678/19 z tytułu zaległości abonamentowej 7, 40 PLN. Uruchomiliśmy spłatę przez PayU https://wezwanie24.eu481”
  • „Drogi adresacie, z uwagi na wagę zamówionej paczki musisz dokonać dopłaty w kwocie 3,40 PLN  https://zbyszekkurier.info.345/19”
  • „Twoja ostatnia faktura nie została w pełni opłacona, prosimy o dopłatę 3,32 PLN w przeciwnym razie prąd zostanie odłączony https://sprawa-125.ju/d/The66Kef”

W takich przypadkach „dłużnik” chcąc niezwłocznie uregulować należność poprzez aplikację obsługiwaną telefonem komórkowym, uruchamia link prowadzący do fałszywego pośrednika w płatnościach co daje oszustowi możliwość zalogowania się na konto pokrzywdzonego i wyprowadzenie pieniędzy nie rzadko w kwocie kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Policjanci ostrzegają by nie dać się oszukać i pamiętać, by zawsze przed potwierdzeniem każdej transakcji finansowej dokładnie przeczytać treść SMS-a z banku (lub powiadomienie w aplikacji mobilnej banku) i upewnić się, że dotyczy ona takiej transakcji jaką chcesz dokonać. Należy również sprawdzić czy zgadzają się kwoty i numery rachunków, a jeśli pojawią się jakiekolwiek wątpliwości przerwać transakcję i niezwłocznie skontaktować się ze swoim bankiem.

źródło:
KPP w Polkowicach

Top