Szybka pomoc dla ofiar wichur na południu Polski

Udostępnij

Prawie 1500 poszkodowanych przez ostatnie wichury nad Polską dostało odszkodowania od PZU już następnego dnia po zgłoszeniu. W ramach tzw. ścieżki uproszczonej PZU obsłużyło 70 proc. klientów.

– Nie zwlekamy, gdy dochodzi do nieszczęścia. Szybka pomoc poszkodowanym jest dla nas najważniejsza. Po wichurach, które w końcu zeszłego tygodnia pustoszyły południe Polski, wysłaliśmy tam prawie 100 mobilnych ekspertów PZU. Pomagali poszkodowanym w zebraniu i przygotowaniu dokumentacji niezbędnej do wypłaty odszkodowania – mówi dyrektor Grzegorz Goluch, odpowiedzialny za obsługę szkód i świadczeń w PZU.

Reklama

Większość szkód została obsłużona w ramach tzw. uproszczonej ścieżki, dzięki czemu wypłata odszkodowań była możliwa z dnia na dzień. – Uproszczona ścieżka nie wymaga oględzin rzeczoznawcy PZU, a wartość szkody jest szacowana na podstawie zgłoszeń naszych klientów, które zawierają zdjęcia – dodaje dyrektor Goluch.

Kiedy dochodzi do nagłych zjawisk klimatycznych najpierw należy zadbać o własne i bezpieczeństwo bliskich. Jeżeli mamy pewność, że nic nam nie grozi, to następnie można chronić dobytek. Poszkodowani nie muszą czekać na rzeczoznawcę. Mogą samodzielnie wykonać dokumentację fotograficzną, np. telefonem komórkowym i natychmiast przystąpić do sprzątania i zabezpieczania uszkodzonego mienia, np. w miarę możliwości prowizorycznie zabezpieczając dach, by chronić się przed powiększaniem strat.

Dostępne kanały zgłaszania szkód:

• Infolinię dla poszkodowanych pod nr 801 102 102.
• Szkody można zgłaszać również przez Internet na www.pzu.pl.

Top