„Czas na zmiany” – debata szkoleniowa

Udostępnij

Dolnośląska Federacja Organizacji Pozarządowych zaprasza na cykl spotkań szkoleniowych połączonych z debatą. Spotkanie odbędzie się w Starostwie powiatowym w Lubinie 29 czerwca.

Reklama

Zaproszenie na spotkanie szkoleniowe nt. uniknięcia zagrożeń w realizacji zadań publicznych i prowadzeniu organizacji połączone z debatą pt. „Czas na zmiany” skierowane jest do przedstawicieli organizacji pozarządowych, samorządów lokalnych oraz aktywnych obywateli.

Spotkanie szkoleniowe obejmie tematykę:
1) Zatrudniania członków zarządów w stowarzyszeniach po nowelizacji ustawy Prawo o stowarzyszeniach;
2) Istotnych zmian w zatrudnianiu na umowy zlecenia od 01.01.2017 r.;
3) Kiedy umowy zlecenia, a kiedy umowy o dzieło, aby uniknąć kłopotów z ZUS;
4) Bezpiecznego uwzględniania wkładu rzeczowego w ofertach na realizację zadania publicznego;
5) Niezbędnych dokumentów w realizacji zadań publicznych wymaganych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych;
6) Dokumentowania wkładu własnego poprzez wolontariat;
7) Zakresu kontroli realizacji zadań publicznych;
8) Odpowiedzialności członków zarządów za realizowane projekty i działania;
9) Obowiązków i zagrożeń dla organizacji pożytku publicznego po nowelizacji ustawy opp.

Po spotkaniu szkoleniowym odbędzie się debata pt. „Czas na zmiany” na następujące tematy:
1) Co nas ogranicza, przeszkadza, wręcz boli w działalności społecznej? Czyli co wg nas należy zmienić w przepisach, praktyce działania NGO?
2) Pozyskiwanie środków finansowych na swoją działalność od władz, to pomocniczość czy uzależnienie? Skąd czerpać środki na działalność organizacji?
3) Jaki mamy pożytek z ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie? Czyli plusy i minusy m.in. temat form zlecania zadań publicznych, współpracy z władzami publicznymi, tworzenia programów współpracy, korzyści statusu opp, 1%, regulacji dotyczących wolontariatu i inicjatywy lokalnej;
4) Czy wyróżniają nas na tle innych sektorów standardy działania? Jakie one są?
5) Na ile jesteśmy i chcemy być jawni w swojej działalności?
6) Czy potrzebne są nam i do czego: rady konsultacyjno-doradcze m.in. rady działalności pożytku publicznego, rady seniorów, młodzieżowe rady miast?
7) Czy i jakich zmian oczekujemy od procedur i konkursów środków unijnych?
8) Czego oczekujemy od współpracy z samorządem wojewódzkim i co  powinno znaleźć się w programie współpracy (na ogłoszone konsultacje przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego)?
9) Także inne ważkie tematy, o których chcielibyście dyskutować mające istotny wpływ na działalność organizacji pozarządowych.

Spotkanie i debata  są pierwszymi działaniami lokalnej Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Lubinie, której przewodniczącym wybrano  Pana Pawla Łukasiewicza.

Zgłoszenia udziału w spotkaniu szkoleniowym połączonym z debatą prosimy dokonać tel. 71 793 23 24 lub mailowo na adres:
debaty@dfop.org.pl wpisując w tytule maila miejsce realizacji spotkania np. Bolesławiec.

Terminy i miejsca spotkań:
– 07.06 GÓRA, Fundacja Pomocy Szkolenie im. Edwarda Machniewicza, ul. Szkolna, godz. 15:30,
– 13.06 ŚWIDNICA, Starostwo Powiatowe, ul. Marii Skłodowskiej-Curie 7, sala nr 226 (II piętro), godz. 14:00
– 14.06 ZGORZELEC, Starostwo Powiatowe, ul. Bohaterów II AWP 8a, godz.10:00
– 21.06 GŁOGÓW, Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży SZANSA, ul. Perseusza 13, godz. 17:00.
– 23.06 TRZEBNICA, Starostwo Powiatowe w Trzebnicy, ul. Leśna 1, sala konferencyjna, godz. 10:00
– 27.06 MILICZ, Urząd Miejski, ul. Trzebnicka 2, sala nr 4, godz. 16:00
– 28.06 ZĄBKOWICE ŚL. ( miejsce spotkania podamy po potwierdzeniu)
– 29.06 LUBIN, Starostwo Powiatowe, ul. Jana Kilińskiego 12 B, godz.16:00

Top