Droga S3 Lubin – Polkowice. Do 23 sierpnia przedłużony został termin składania ofert w przetargu na dokończenie drogi.

Udostępnij

Do 23 sierpnia przedłużony został termin składania ofert w przetargu na dokończenie drogi ekspresowej S3 między Lubinem a Polkowicami. 

29 kwietnia br,. GDDKiA odstąpiła od umowy z konsorcjum firm, z firmą Salini jako liderem i jeszcze tego samego dnia powołała komisję do wykonania inwentaryzacji budowy. Inwentaryzację zakończono 4 czerwca a już 19 czerwca ogłoszono przetarg na kontynuację robót na odcinku od Kaźmierzowa do węzła Lubin Północ.

Reklama

Liczy się nie tylko szybkość, ale i rzetelność. Przemyślane, dobrze skalkulowane i optymalne oferty potencjalnych wykonawców będą możliwe dzięki działaniom GDDKiA. W tym celu właśnie organizowaliśmy spotkania z oferentami na placu budowy i przesunęliśmy termin otwarcia ofert w przetargu na wyłonienie nowego wykonawcy drogi ekspresowej S3 od Kaźmierzowa do węzła Lubin Północ w województwie dolnośląskim.

27 czerwca, 15 i 22 lipca zorganizowaliśmy spotkania z potencjalnymi oferentami na placu budowy S3 celem przekazania informacji o inwestycji i wyjaśnienia wątpliwości dotyczących prac niezbędnych do właściwego jej ukończenia. Termin 23 sierpnia nie jest przypadkowy. Przedłużyliśmy go, aby oferenci mieli więcej czasu na przygotowanie profesjonalnych i dobrze skalkulowanych ofert. – informuje GDDKiA w komunikacie.

Przetarg na kontynuację prac na S3 cieszy dużym zainteresowaniem branży. Świadczy o tym liczba złożonych pytań przez oferentów (w terminie wpłynęło 2471), z czego blisko 1800 to pytania dotyczące ściśle aspektów technicznych budowy drogi. Odpowiedzi są na bieżąco opracowywane i do oferentów wysłano już blisko 1000 odpowiedzi.

Dążymy do tego, aby oferenci złożyli przemyślaną, dobrze skalkulowaną i optymalną ofertę na całościowe zakończenie kontraktu z uzyskaniem decyzji na użytkowanie i oddaniem drogi do ruchu – informuje GDDKiA.- W tym celu właśnie organizowaliśmy spotkania z oferentami na placu budowy, przesunęliśmy termin otwarcia ofert. Nie chcemy dopuścić do sytuacji, w której potencjalny wykonawca nie będzie miał odpowiedniej wiedzy o zadaniu, które musi dokończyć, lub ma zbyt mało czasu na przygotowanie profesjonalnej oferty.

Nowy wykonawca będzie miał 14 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych) na dokończenie prac z możliwością skrócenia tego okresu do 12 miesięcy, jeśli zadeklaruje to w swojej ofercie.

Do wykonania pozostało ok. 25% prac przewidzianych w pierwotnym kontrakcie. Nowy wykonawca będzie musiał m.in. dokończyć budowę drogi ekspresowej (2 jezdnie po 2 pasy ruchu i pas awaryjny) oraz węzłów Kaźmierzów, Polkowice i Lubin Północ. Ponadto do zadań wykonawcy będzie należało dokończenie budowy 25 obiektów inżynierskich, wykonanie systemów odwodnienia i urządzeń ochrony środowiska. Wykonawca będzie musiał uzyskać również decyzję o pozwoleniu na użytkowanie i oddać trasę do ruchu.

Przypomnijmy, że po wielokrotnych wezwaniach dotychczasowego wykonawcy tj. konsorcjum firm, z firmą Salini jako liderem, do powrotu na budowę i prowadzenia robót zgodnie z kontraktem, GDDKiA w oparciu o twarde dane podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z wykonawcą drogi ekspresowej S3 od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ.

Konsorcjum firm, z Salini Polska w roli lidera, mimo wielokrotnych wezwań nie realizowało prac objętych kontraktem. Wykonawca prowadził kontrakt niezgodnie z zawartą umową, nie wypełniał zapisów dotyczących realizacji kontraktu, w tym realizacji postępu robót zgodnego z harmonogramem oraz nie regulował płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów.

We wszystkich umowach podpisanych przez GDDKiA zawarte są mechanizmy zabezpieczające podwykonawców, usługodawców i dostawców (PUD). Nie inaczej było i w tym przypadku. Do tej pory bezpośrednio, tj. z pominięciem dotychczasowego Wykonawcy, wypłaciliśmy ok. 18 mln złotych na rzecz podwykonawców, usługodawców i dostawców. Po wezwaniach Wykonawcy i spotkaniach z GDDKiA, Wykonawca wypłacił PUD dodatkowe ponad 40 mln złotych należnych im środków.

Top