Młodzieżowa Rada Gminy Lubin

Udostępnij

17 stycznia mija termin zgłoszeń kandydatów do pierwszej w historii Młodzieżowej rady Gminy Lubin. Dla członków tej rady to nie tylko szansa na zdobycie nowych umiejętności i doświadczeń, ale także cenny wpis w przyszłe CV świadczący o dużym zaufaniu publicznym.

Reklama

Radni Gminy Lubin uchwalili w ubiegłym roku statut określający tryb wyboru członków i zasady działania Młodzieżowej Rady. Będzie to organ o charakterze konsultacyjnym. Jej statut zakłada m.in., że rada będzie miała 15 członków i jej kadencja będzie trwała dwa lata. Pierwsza kadencja jednak ma się rozpocząć 1 lutego 2020 roku i zakończyć 30 września 2021.

Młodzieżowi radni muszą mieć nie mniej niż 14 i nie więcej niż 21 lat, kontynuować edukację i mieszkać na terenie Gminy Lubin. Kandydatów mogą zgłaszać, m.in. kluby, stowarzyszenia, OSP, sołtysi, samorządy szkolne. Wyborów dokona komisja powołana przez wójta, która będzie brała pod uwagę np. wyniki w nauce, olimpiadach, konkursach, zawodach oraz działalność pozaszkolną i wolontariat.

Poniżej przypominamy terminarz

Wszelkie informacje dotyczące wymaganych od kandydata do Młodzieżowej Rady Gminy Lubin dokumentów oraz trybu składania zgłoszeń i wyboru radnych Młodzieżowej Rady Gminy Lubin można uzyskać pod numerem telefonu 76/ 84-03-150, e-mail: jedrak@ug.lubin.pl

Data wykonania czynności wyborczych Treść czynności
2 grudnia 2019 r. Podanie do publicznej wiadomości informacji o terminie  wyborów  i kalendarzu wyborczym
3 grudnia 2019 r. Powołanie Komisji do przeprowadzenia wyborów
od 4 grudnia 2019 r.

do 17 stycznia 2020 r.

Zgłaszanie kandydatów do Młodzieżowej Rady Gminy Lubin
24 stycznia 2020 r. Podanie do publicznej wiadomości informacji o kandydatach zgłoszonych do Młodzieżowej Rady Gminy Lubin z podziałem na okręgi wyborcze
28 stycznia 2020 r. Przeprowadzenie wyborów przez powołaną Komisję
31 stycznia 2020 r. Podanie do publicznej wiadomości wyników wyborów  do Młodzieżowej Rady Gminy Lubin

UG Lubin

Top