Nowa trasa ekspresowa S3 Legnica – Lubin przejezdna

Kierowcy otrzymali do dyspozycji drogę o wysokim standardzie, z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pasem awaryjnym. Obecne otwarcie oznacza także udostępnienie 4 ważnych węzłów drogowych o komfortowym połączeniu z istotnymi drogami regionu, w następujących relacjach:

Reklama

węzeł Legnica Południe – połączenie drogi ekspresowej S3 z autostradą A4 umożliwiające relacje w kierunku Wrocławia oraz Jędrzychowic i Zgorzelca;

Węzeł Legnica Zachód – połączenie drogi ekspresowej S3 z drogą krajową nr 94 w kierunku Legnicy i Zgorzelca;

Węzeł Legnica Północ – połączenie drogi ekspresowej S3 z drogą wojewódzką 323 w kierunku Legnicy i Kochlic;

Węzeł Lubin Południe – połączenie drogi ekspresowej S3 z obecną drogą krajową nr 3. Ruch z S3 zostanie skierowany na obecną dk 3 w kierunku Lubina i dalej do Zielonej Góry.

– 24-kilometrowy odcinek trasy S3 oddano do użytku między Lubinem a Legnicą na Dolnym Śląsku. Od września trasą będzie można przejechać ze Szczecina do Bolkowa – zapowiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Koszt trasy to 1 mld 887 mln zł. Jeszcze w tym roku kierowcy pojadą kolejnymi odcinkami trasy w kierunku Zielonej Góry.

Droga S3 Legnica – Lubin jest dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz pasem awaryjnym. W ramach inwestycji powstały też cztery węzły drogowe: Legnica Południe, Legnica Zachód, Legnica Północ oraz Lubin Południe.

Od 7 maja 2018 r. kierowcy korzystają już z obu jezdni S3 na odcinku 6,5 km od węzła Legnica Południe (skrzyżowanie z A4) do węzła Legnica Zachód. Natomiast na odcinku S3 o długości ok. 15 km, od węzła Legnica Zachód do miejscowości Chróstnik, ruch odbywał się do tej pory jedną jezdnią w obu kierunkach.

W ramach zrealizowanych, dwóch zadań przez firmy Budimex i Mota-Engil powstały 42 obiekty mostowe, 208 przepustów, w tym 60 ekologicznych. Przy węźle Lubin Zachód powstaje Obwód Utrzymania Drogi, który wykonuje niezależny wykonawca. Termin zakończenia prac na obiekcie to IV kw. 2019r.

– Oddanie do ruchu kolejnego odcinka drogi ekspresowej S3 przybliża nas do ukończenia bezpiecznego i wygodnego połączenia zespołu portów Szczecin – Świnoujście z południem Polski, Republiką Czeską i południową Europą. Także nasi czescy partnerzy podejmują intensywne działania na rzecz powstania trasy D11, stanowiącej kontynuację S3. Polsko-czeska współpraca przy realizacji tego korytarza jest przykładem na to, że wspólnie można osiągać wymierne korzyści gospodarcze – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Głównym celem inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, przede wszystkim ciężkiego, z Legnicy i Lubina oraz ułatwienie połączenia z autostradą A4.

W kolejnych etapach realizacji S3 otwarty zostanie odcinek trasy od węzła Lubin Południe do węzła Kaźmierzów. Tam prace trwają.

W budowie są jeszcze dwa odcinki drogi ekspresowej S3 na terenie woj. lubuskiego: Nowa Sól – Gaworzyce i Gaworzyce – Kaźmierzów o łącznej długości ponad 33 km. Mają zostać otwarte jeszcze przed końcem roku.

Do końca 2018 roku mają być również przejezdne fragmenty trasy S3 od autostrady A4 na południe do Bolkowa. Koszt całego projektu wynosi ok. 900 mln zł.

Trwa także postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy budowy trasy S3 od Bolkowa do granicy państwa. Umowy mają być podpisane jeszcze w tym roku. Trasa ma być gotowa w 2023 roku. Będzie to ostatni fragment szlaku drogowego biegnącego wzdłuż zachodniej granicy Polski od Szczecina do Lubawki. Trasa będzie miała długość ponad 520 km. S3 jest częścią korytarza paneuropejskiego łączącego Szwecję z Grecją.

business insider.com.pl

Top