Uszkodzona część kładki na ulicy KEN zostanie rozebrana

Udostępnij

GDDKiA we Wrocławiu szuka firmy, która dokona rozbiórki uszkodzonej części kładki nad drogą krajową nr 3 w Lubinie. Kładka została uszkodzona wiosną tego roku.

Reklama

Chodzi o obiekt nad dwujezdniową drogą krajową nr 3 – ul. KEN w Lubinie. Wiosną tego roku, ze względu na stwierdzony zły stan techniczny GDDKiA zamknęła obiekt. Ledwo kilka dni później, doszło do awarii – skrajne przęsło kładki, znajdujące się poza jezdnią, zawaliło się.

Bezpośrednio po awarii GDDKiA zdecydowała o zamknięciu drogi krajowej znajdującej się pod obiektem, ale po stwierdzeniu, że korzystanie z niej jest bezpieczne, ruch wrócił. Sama kładka, pozostaje zamknięta.

Teraz rusza przetarg dotyczący projektu i robót budowlanych polegającej na rozbiórce uszkodzonego przęsła obiektu w taki sposób, by uniemożliwić wchodzenie na kładkę oraz bezpieczne użytkowanie drogi.

Termin składania ofert przypada na 22 sierpnia 2019 r. Rozbiórka powinna być zrealizowana do października.

Jak informuje GDDKiA, wykonane zostaną prace zabezpieczające, m.in. zamontowane będą trwałe wygrodzenia zabezpieczające przed niepożądanym przedostaniem się na kładkę. Ponadto teren zostanie oznakowany tablicami informującymi o uszkodzeniu obiektu i zakazie wejścia. Płyta pomostu kładki zostanie zabezpieczona poprzez montaż specjalnej siatki.

– Jednocześnie rozpoczęliśmy działania zmierzające docelowo do wykonania przebudowy kładki – informuje Magdalena Szumiata, rzecznik prasowa wrocławskiej GDDKiA. Dodaje, że decyzja Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego potwierdziła, że ruch drogowy na drodze krajowej nr 3 pod kładką może się odbywać bez ograniczeń.

– Nasze służby, tak jak do tej pory, będą systematycznie monitorowały stan techniczny kładki – informuje przedstawicielka GDDKiA.

Ze względu na wyłączenie z ruchu kładki, GDDKiA rozważa korektę pracy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Paderewskiego – chodzi o wydłużenie zielonego światła na przejściach dla pieszych. Ponadto wykonane zostały prace porządkowe i konserwacyjne wszystkich podziemnych przejść dla pieszych pod drogą krajową nr 3 w Lubinie. – Aktualny ich stan techniczny nie budzi zastrzeżeń i korzystanie z nich jest bezpieczne – zapewni GDDKiA.

Kładka, która uległa awarii była wybudowana w 1977 roku. Obiekt ma 155 m długości i 6 metrów szerokości.
rynekinfrastruktury.pl

Top