Z Zielonej Góry do Polkowic. Kolejne odcinki trasy S3 na ukończeniu

Już we wrześniu kierowcy będą mogli poruszać się kolejnymi odcinkami trasy S3. Na ukończeniu są 33 kilometry drogi od Nowej Soli do Kaźmierzowa koło Polkowic.

Reklama

Do końca roku drogowcy mają udrożnić jeszcze odcinek z Zielonej Góry do Nowej Soli. Wtedy pomkniemy już na południe dwupasmówką przez całe Lubuskie, a nawet dalej.

– To ostatnia chwila, kiedy możemy sobie swobodnie pochodzić po tej drodze. W połowie września planujemy oddać trasę do użytku i wtedy tylko samochody będą mogły się tędy poruszać – mówi Anna Jakubowska, rzeczniczka zielonogórskiego oddziału GDDKiA. – W tej chwili trwają jeszcze prace kosmetyczne i odbiory. Po ich zakończeniu i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie, oddamy drogę kierowcom – zapewnia.

Główne cele S3 w województwie dolnośląskim

Głównymi celami inwestycji są: wyprowadzenie ruchu, przede wszystkim ciężkiego tranzytu z Legnicy i Lubina oraz ułatwienie połączenia z autostradą A4. Wpłynie to na poprawę poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, poprawi komfort podróży i znacznie skróci czas przejazdu .

Budowa trasy S3 w woj. lubuskim

Trwa jeszcze realizacja dwóch odcinków drogi ekspresowej S3: Nowa Sól – Gaworzyce i Gaworzyce – Kaźmierzów o łącznej długości ponad 33 km, które realizuje GDDKiA Oddział w Zielonej Górze. Wykonawcami zadań są firmy Dragados oraz konsorcjum Mirbud – PBDIM Erbedim. W tym roku planowane jest ich udostępnienie.

S3 na południe od autostrady A4

Kolejne, budowane obecnie fragmenty trasy S3 prowadzące od autostrady A4 do Bolkowa w kierunku granicy z Czechami, również mają zostać udostępnione kierowcom jeszcze w tym roku. Są to odcinki od węzła Legnica Południe do węzła Bolków. Inwestycja podzielona na dwa zadania realizowane przez konsorcjum Eurovia – Warbud oraz Mota – Engil. Stan zaawansowania rzeczowego inwestycji jest na poziomie ok. 90 proc. Koszt całego projektu wynosi ok. 900 mln zł. Planowany termin oddania do ruchu to październik 2018 r.

Odcinek S3 od Bolkowa do granicy państwa, również podzielony na dwa zadania, jest obecnie na etapie procedury przetargowej. W tym roku planuje się podpisanie umów z wykonawcami robót. Ten ostatni odcinek udrożni cały szlak drogowy wzdłuż zachodniej granicy Polski, od Szczecina do Lubawki. Przewiduje się zakończenie prac do 2023 roku.

Trasa jest częścią korytarza paneuropejskiego łączącego Szwecję z Grecją.

źródło: GDDKiA

Top